Digitaliseringen och nya köpbeteenden har förändrat detaljhandeln för alltid och idag har gränserna mellan den digitala och fysiska närvaron suddats ut. Med uppdrag från bland annat Liseberg, Volvo, Lindex och Skistar är Vertiseit experter på att överbrygga den digitala och fysiska upplevelsen och möta morgondagens förväntningar.
Johan Lind, CEO & medgrundare Vertiseit.Mycket har hänt sedan Vertiseit startade 2008, bland annat har bolaget börsnoterats, men i grunden handlar det fortfarande om digital butikskommunikation som stärker kundupplevelsen. Affärsmodellen består av tre komponenter; tjänster, hårdvara och mjukvara.
-Vår utvecklingen har gått från traditionell digital skyltning till att vi idag jobbar med lösningar som kan stötta hela kundresan. Våra tjänster kompletterar det personliga kundmötet, erbjuder en enhetlig varumärkesupplevelse, används som säljstöd och stöttar den fysiska upplevelsen med en digital upplevelse.
Under åren har man fått allt större och krävande kunder, som Burger King, Volvohandlarna, Hemköp och Lindex. Och man har idag drygt 300 kunder. Med en växande kundstock och välkända varumärken i portföljen kommer krav på leverans- och driftsäkra tjänster.
– För våra kunder är driftsäkerheten helt avgörande, eftersom att lösningarna i många fall är helt affärskritiska. GleSYS ansvarar för hela vår infrastruktur och det finns många delar i det som vi tycker är bra. De ligger hela tiden ett steg före när det kommer till de krav våra kunder ställer på oss.
– Men det vi uppskattar mest är GleSYS extremt höga servicenivå, att de finns där när det väl gäller och förstår hur avgörande driften är för vår business.
Johan Lind ser ljust på Vertiseits framtid och räknar med god tillväxt på SaaS-sidan, men har också en förhoppning om att ha dubblat den installerade basen hos befintlig kund till 2022.
– Vi har som mål att 2023 ha ett av världens starkaste varumärken i en global utrullning och vi hoppas självklart att GleSYS är med oss på den resan.
Få mer inspiration och se fler kundcase här.