GleSYS Webmail - Vanliga frågor

Inledning

Med GleSYS Webmail kan du läsa och skicka mail direkt från en webbläsare. I detta inlägg besvarar vi de vanligaste frågorna som berör webbmailen.

Varför syns inte alla kataloger/mappar?

Det finns en inställning på våra e-postservrar som anger om en mapp ska visas eller ej. Denna inställning gäller för alla e-postklienter som du använder, den är alltså inte bara för webbmailen.

För att ändra vilka mappar som visas eller döljs klickar du på Hantera mappar längst ner i vänstra hörnet.

Mapparna med ett överstruket öga som ikon är dolda, de andra visas. För att ändra mappens synlighet klickar du på ikonen.

Hur ändrar jag min e-postsignatur?

För att ändra eller lägga till en signatur som läggs till automatiskt längst ner i ditt mejl gör du så här:

  • Klicka på Inställningar längst upp i högra hörnet.
  • Klicka på E-postkonton i menyn till vänster.
  • Klicka på identiteten i listan under ditt e-postkonto. Om flera finns inlagda visar bocken på raden vilken identitet som är standard.
  • Klicka på Signatur-fliken
  • Ändra signaturen till vad du vill. Tryck på Sparanär du är klar.

Var kan jag ändra e-postregler och autosvar?

Klicka på Inställningar uppe i högra hörnet och sedan på E-postregler & Autosvar i vänstra menyn.

Vår webbmail hittar du på mail.glesys.se.

Hittar du inte det du söker?

Kontakta oss gärna för mer information. Vi hjälper dig att komma fram till den bästa lösningen för dina behov.

Skicka e-post Ring 0200-23 88 00